Söndagslöp på en lördag

Inga bilder idag. Hade jag lånat med mig Josefins mobil för dokumentera turen lite så hade jag förmodligen sumpat den någonstans på vägen hehe.

Start 9.00 från Hammarbybackens parkering som jag skrev igår. Sen ut genom Hellasskogarna på olika spår ända bort till äventyrsbanan som ligger lite innan Älta. Förbi där och ner till området Älta och ner mot Ältasjön. Fasen vad mycket älta de blev där. Man kan ju älta de hur länge som helst. Ner mot sjön hur som helst och kuta rakt över den mot andra änden av sjön och så in bland vassen och nästla sig igenom en lite trixig passage tills vi når spåren igen. Runt några svängar och sen tillbaka mot Hammarbybacken. När vi var på sista kilometern hem så mötte vi ett gäng SCT-anhängare som var ute och kutade. Kändes lite skönt att ha klarat av passet medans de hade påbörjat. Skulle jag tro i alla fall=)

Det kändes helt ok hela passet, lätt och hyfsat lättsprunget. Mycket trevligt med sällskap och jag tror att vi snackade nog i princip hela tiden så tempot var lugnt och behagligt. Det blev ungefär 2 timmars träningssnack vilket alltid är kul och intressant. 2 mil blev det på 1.45 tim. 5 min/km tempo alltså. Mitt sällskap Pontus var nöjd med passet och så var väl jag också. Lite ont i ljumskarna mot slutet så måste verkligen börja stretcha oftare än vad jag gör. Istället för 1ggn/månaden så helst 1ggn om dagen minst. Ganska stor ökning procentuellt=)

Nu på kvällen var vi på inflyttningsfest i Örby. Mycket fint hus på 240 kvm som  Josefins barndomskompis med familj hade slagit till på. Vi åkte hem rätt tidigt eftersom LillFisan lägger sig vid 19 vanligtvis. Nu blev det 20.30 istället så vi får hoppas på att hon känner hon vill ha lite sovmorgon också. Vilket inte är troligt att hon vill!

Lite godis på det här nu så är kvällen kirrad nu! Schweizernöt såklart=)

Bye bye!
//Mackan

Om sportmackan

punkt punkt punkt
Detta inlägg publicerades i Allmänt, Löpning och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar