Vilodag med grymmaste Guacamolen!

Två sköna vilodagar varav en dag var aktiv vila=) Mycket skönt! Känner mig peppad inför träningen framöver. 1:a februari drar jag igång mitt trainerschema och ska pågå lite hårdare i 3 månader. Det är ett helt grymt bra trainerprogram jag kör och inget för nybörjaren. Mattias Reck har lagt upp ett vinterprogram anpassat till mig. Följer jag det till punkt och pricka så kommer min form som ett brev på posten. Tanken är väl att cykel och löparformen skall vara bra till våren då Duathloncupen drag igång=) Start 28:e april ute på blåsiga Ekerö då Stockholms City Triathlon anordnar.

Imorgon är det 2 timmars långlöp med en väldigt duktig triathlet. Tempot skulle bli runt 4.30-5 min/km så jag bör väl klara av det utan att förta mig helt och hållet! Start från Hammarbybackens parkering och ut mot Hellas sköna skogar och tillbaka. Kommer bli en fin tur=)
Ikväll blev det fredagstacos igen. 3:e fredagen i rad, mycket gott och LillFisan gillar det som tusan, godast är nog gräddfilen och majsen enligt henne. Jag stod för guacamolen och här under kommer receptet. Helt klart grym Guac!

Mosa 3 stycken mogna avocado med en gaffel. Det får gärna bli lite stora bitar. Vissa föredrar att mixa allt men jag tycker det känns lite för mkt ”köpt” guac när man gör så.

En hel lime pressas över de mosade avocadosen och röres om.

Hacka en halv lök i valfri tjocklek. Jag gillar liiite grövre. Inte för tjockt och inte för litet. Häll det i byttan.

Ta en knippe färsk koriander och hacka lite grovt. Gillar man koriander behöver man inte snåla=) Häll det i byttan.

Hacka lite grovt en rätt liten tomat. Häll av vätskan som blir då du hackat. Häll i byttan och rör om alltihop. Släng på ett kryddmått salt samtidigt och smaka av lite.

Egentligen skulle det varit gröna jalapenos som lite krydda i guacen men det glömdes vid inköpet. Chilipulver funkar rätt okej också men snäppet under jalapenosen. Krydda på rätt bra och smaka av. Lite halvsting skall det vara.

Ikväll hade vi bara 1 st vitlöksklyfta nerpressad men det berodde på att det inte bara var jag som skulle äta, ha i så mkt du vill men minst 1 st=) Pressa ner och rör om.

Häll över hela mojjan i en lite finare skål och släng på ett par korianderblad som dekoration och servera. Voilá!

Nu rapar man lite halväckligt då men det var mycket gott!

Undrar lite hur de kommer kännas att springa utan musik i morgon och med sällskap dessutom. Springer ju numera i princip alltid själv på konstiga tider med musik i öronen.

God natt!

//Mackan

Annonser

Om sportmackan

punkt punkt punkt
Det här inlägget postades i Löpning, Mat, Trainer och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s